Чому двигун починає шуміти, троїти і втрачати тягу: 5 причин і як це виправити
2025-07-14 14:24
🔧 Чому двигун починає шуміти, троїти і втрачати тягу: 5 причин і як це виправити
Ваша машина почала "троїти", втратила потужність або ви чуєте характерне цокотіння з-під капота? Не ігноруйте це! У цій статті ми розберемо, що може спричинити такі симптоми, і чому найчастіше допомагає регулювання клапанів та перевірка ГРМ.
1️⃣ Неправильні теплові зазори клапанів
🔧 Це найпоширеніша причина: зазор між клапаном і штовхачем або коромислом зменшується або збільшується. Через це:
ГБО — чудова економія, але газ горить гарячіше за бензин, тому клапани зношуються швидше. Якщо не перевіряти теплові зазори, зростає ризик вигину або прогару клапана.
🔁 Для ГБО обов’язково регулювати клапани кожні 30 000–40 000 км.
3️⃣ Зношення ланцюга або ременя ГРМ
Розтягнутий або зношений ланцюг/ремінь ГРМ змінює фази газорозподілу. Це теж призводить до нестабільної роботи, провалів тяги, зростання витрати пального.
Неприємний запах масла, дим з-під капота, жирна кришка двигуна — все це може вказувати на протікання прокладки клапанної кришки. Часто це супутній ефект перегріву або зносу елементів ГРМ.
🔧 Рішення: недорога [заміна прокладки клапанної кришки] — часто в парі з регулюванням.
5️⃣ Перегрів двигуна
Перегрітий двигун — ворог №1 для головки блоку. Від нього «пливе» посадка клапанів, гнуться канали і порушуються зазори. Тому якщо у вас були проблеми з термостатом, антифризом чи прокладкою ГБЦ — регулювання клапанів обов’язкове.