Час Пік - автокомплекс, експерт по заміні масел і ТО. Магазин автозапчастин та СТО у вашому місті.

Автохімія та косметика у Черкасах

Каталог

Від того, яке моторне масло ви виберете, багато в чому залежить стабільна робота двигуна автомобіля. До вирішення цього завдання слід ставитися з усією серйозністю. Але серйозно це не означає складно. Спробуємо це довести.


Навіщо потрібна олива в двигуні?

Двигун внутрішнього згоряння — це складний механізм, при якому десятки деталей рухаються і торкаються одночасно. Для безперебійної роботи йому потрібно масло, воно виконує відразу кілька функцій:

  • створює тонку плівку на поверхні розтираючих деталей і запобігає їх зносу;
  • зберігає продукти згоряння палива, не даючи їм осідати на деталях;
  • захищає від корозії;
  • охолоджує двигун під час роботи.
Якщо використовувати неправильне мастило, двигун може швидко вийти з ладу, і тоді буде потрібно робити тривалий дорогий ремонт. Навпаки, відповідне масло допомагає збільшити термін служби двигуна і знизити витрату палива. А щоб було легше вибирати масло, ми сформулювали 4 основні моменти, які слід виконувати при виборі оливи.

Ознайомтеся з рекомендаціями автовиробника

Найважливішим критерієм при виборі масла є наявність допуску автовиробника. Допуск, який необхідний для вашого автомобіля, можна дізнатися:

  • в сервісній книзі, яка кріпиться до машини;
  • у авторизованого дилера.
  • У компанії Час пік
Однак не у всіх автовиробників є свої допуски. Якщо це не передбачено для вашої машини, перейдіть до наступного кроку.


Перевірте ліцензію на мастила за світовими стандартами: API, ILSAC, ACEA

Всі моторні оливи ліцензуються відповідно до однієї або декількох міжнародних класифікацій. Для легкових автомобілів найбільш поширеними є: API, ILSAC і ACEA.


Класифікація API

Історичним родоначальником всіх класифікацій вважається Міжнародний американський інститут нафти, або API — Американський інститут нафти.

API SM, API CF або API SM/CF.Перша буква завжди вказує тип двигуна:

  • S (запалювання іскри) — бензин;
  • С (компресійне запалювання) — дизель;
  • Т (двотактний) — для двотактних двигунів (мотоциклів, моторних човнів і т.д.)

Друга буква вказує на експлуатаційні характеристики масел: чим далі буква в алфавіті, тим краще характеристики. Дробовий запис (наприклад,

SL/CF) вказує на те, що це універсальне масло, яке можна використовувати як в бензинових, так і в дизельних двигунах. Чим далі буква в алфавіті, тим пізніше був введений клас. Масла більш пізніх категорій API дозволяється використовувати в двигунах, які вимагали масел більш ранніх категорій. Це означає, що, за рідкісними винятками, кожна нова категорія замінює всі раніше випущені. У класифікації відсутні три категорії - SI, SK і SO. Це навмисне. Категорія СІ - щоб уникнути плутанини з Міжнародною системою одиниць (Fr. Système international d'unités, SI). А комбінацію СК один з корейських виробників моторного масла використовує в якості назви.


Класифікація ILSAC

Наступною не менш важливою класифікацією є ILSAC, Міжнародний комітет зі стандартизації та затвердження мастильних матеріалів, також відомий як Міжнародний комітет зі стандартизації та апробації моторних масел. Організація була створена для посилення вимог до виробників моторних масел для бензинових двигунів в рамках класифікації API. Стандарт ILSAC ще більше посилює вимоги до масла — він повинен:

  • зберігати свої властивості при роботі в умовах високого тиску;
  • сприяти економії палива;
  • піддаватися фільтрації при роботі при низьких температурах;
  • мають знижений ступінь горіння;
  • містять менше фосфору в складі для продовження терміну служби каталізаторів;
  • мають більш низьку схильність до піноутворення;
  • мають знижену в'язкість.
На сьогоднішній день класифікація ILSAC включає в себе 7 класів: GF-1, GF-2 і GF-3 (застарілі), GF-4, GF-5 і GF-6A / B. Чим вище цифра, тим сучасніше клас. Всі масла, вироблені з етикеткою ILSAC, є всесезонними і енергозберігаючими.Останні стандарти

ILSAC GF-6A / B з'явилися в травні 2020 року — вони врахували змінені вимоги до моторних масел, включаючи масла цих класів, повинні захистити двигун від ефекту LSPI. Детальніше про це явище ми писали раніше.Масла, які відповідають новим стандартам ILSAC GF-6A / B, повинні:

  • захистити двигун від ефекту LSPI;
  • захистити ланцюг ГРМ від зносу і розтягування;
  • запобігти появі високотемпературних відкладень на поршні і в турбокомпресорі;
  • зменшити кількість утворень лакових відкладень і мулу.
Між собою нові класи відрізняються тим, що ILSAC GF-6B застосовується тільки до моторних масел класу в'язкості SAE 0W-16 і не є зворотно сумісним з маслами попередніх категорій API і ILSAC. Для використання масла ILSAC GF-6B автовласник повинен мати відповідні рекомендації в сервісній книзі свого автомобіля: в іншому випадку це може призвести до негативних наслідків.


Класифікація ACEA

ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) є європейським еквівалент 1996. In ом американської класифікації API. Хоча між європейськими та американськими автомобілями було все більше відмінностей, стало очевидно, що єдиний стандарт не може задовольнити потреби різних компаній.

. До 2016 року існувало дві категорії: A і B, де A — масло для бензинових двигунів і B — для дизельних двигунів. Тепер вони об'єднані в одну
категорію, А / В. Такі масла підходять для бензинових і дизельних двигунів.

  • A3/B3 — масла зі стабільною в'язкістю, призначені для використання в двигунах з високим підвищенням;
  • А3 / В4 — масла, які використовуються у всіх ситуаціях, що застосовуються до А3 / В3, а також в дизельних двигунах з прямим вприскуванням палива;
  • A5/B5 — масла, які мають високі енергозберігаючі властивості.

До категорії С відносяться масла для двигунів внутрішнього згоряння, які відповідають новим європейським екологічним стандартам. Вони можуть працювати в двигунах з твердими частинками і каталізаторами для відновлення вихлопних газів.

До категорії Е відносяться масла для дизельних двигунів, що експлуатуються в складних умовах.


Виберіть показник в'язкості відповідно до класифікації SAE

В'язкість є важливим параметром моторного масла, який визначає його здатність утворювати захисну плівку на поверхні розтираних деталей. Класифікація масел за в'язко-температурними властивостями була запропонована Товариством автомобільних інженерів (SAE), звідси і відповідне позначення.

  • зимовий (маркування типу SAE 5W);
  • літо (маркування типу SAE 40);
  • всесезонне (маркування типу SAE 5W-40).
Просто відзначимо: більшість масел на ринку є всесезонними, за дуже невеликими винятками. Літні або зимові масла зараз практично неможливо знайти. Отже, візьмемо одну з етикеток: наприклад, 5W-30 (для всесезонного масла, яке часто використовується автомобілістами).

  • Перше число в позначенні (5 Вт) — низькотемпературна в'язкість, а значить, холодний запуск двигуна можливий при температурі не нижче -35 ° С (тобто 40 необхідно відняти від числа до Вт). Це мінімальна температура, при якій насос двигуна зможе прокачувати масло через систему, запобігаючи при цьому сухому тертю внутрішніх деталей. Цей параметр не впливає на роботу опалювального двигуна. Цей параметр не впливає на роботу нагрітого двигуна. Цей параметр не впливає на роботу нагрітого двигуна. Цей параметр не впливає на роботу нагрітого двигуна. Цей параметр не впливає на роботу нагрітого двигуна.

Якщо відняти 35 з тієї ж цифри, то отримуємо мінімальну температуру «кривошипання» двигуна — значення, при якому масло буде правильно працювати в двигуні. У міру зниження температури масло стає товщі, і стартеру важче провернути двигун під час холодного старту. Але це середній параметр. Реальна картина залежить від самого двигуна, а тому дуже важливо при виборі в'язкості не відхилятися від рекомендацій автовиробника. Якщо ви живете в регіоні, де температура повітря взимку рідко опускається нижче -20 ° С, практично будь-яке масло підійде вам за цим параметром. Інше питання, в якому стані знаходиться стартер і акумулятор автомобіля. Якщо їх носити, їм, безумовно, буде простіше запустити двигун при -20 ° С на маслі 0W-30, ніж на більш товстому 15 Вт-40.

  • Друге число в позначенні (30) — високотемпературна в'язкість. Це збірний показник, що вказує на мінімальну і максимальну в'язкість масла для цього класу при 100 ° С і HTHS при 150 ° С. Чим вище це число, тим вище в'язкість моторного масла при високих температурах.
При виборі масла відповідно до класифікації SAE варто враховувати пробіг транспортного засобу. що в двигуні з відносно високим ступенем зносу збільшуються проміжки між деталями, тому має сенс використовувати більш в'язке мастило.


Вибирайте тип масла «на основі»: мінеральне або синтетичне

Міжнародна класифікація Американського інституту нафти (API — American Petroleum Institute) ділить всі видобуті базові масла на п'ять груп в залежності від походження, кількості ненасичених вуглеводнів в них, сірки і властивого їм індексу в'язкості. Вони відрізняються ступенем і способами очищення:

  • I — отриманий шляхом вибіркового очищення і розливу розчинниками масла;
  • II — отримані за допомогою гідроочищення;
  • III — отриманий за допомогою процесів гідроізомеризації, гідрокрекінгу і каталітичного гідроізодеваксування.
При виробництві базових масел IV і V груп використовуються технології органічного синтезу, тому їх називають синтетичними:

  • IV — масла на основі поліальфаольфаольфаофінів (ПАО);
  • V — масла на основі різних хімічних сполук, які не входили в попередні групи.

Що вибрати: «мінеральна вода» або «синтетична»?

Ми присвятили багато матеріалу процесу видобутку нафти: як нафта стає мастилом, як її очищають і які переваги і недоліки має кожна група продуктів. Головною перевагою мінеральної бази є простий виробничий процес, низька ціна і широке поширення. Очевидними перевагами «чистої синтетики» є унікальні температурні умови, при яких ці масла продовжують правильно працювати. Синтетичні масла можна міняти рідше, але коштують вони в 2−2,5 рази дорожче, ніж продукти на мінеральній основі. Чиста «мінеральна вода» вже не використовується багато — це скоріше доля ретро-технології; Жоден автовиробник не порекомендує його для сучасних ICEs. В результаті найбільшою популярністю користуються суміші на основі базових масел II і III груп з різним ступенем домішок «чистої синтетики». Для більшості нових автомобілів підійдуть добре очищені масла на основі базових масел II і III групи з правильно підібраним адитивним комплексом. Чиста «синтетика» на даний момент умовно віддається в руки авто і автоспорту. І ми залишимо мінеральні масла I групи в минулому, або запропонуємо їх власникам старожилів.


Контрольний список для вибору масла


Ми склали контрольний список, який допоможе вам вибрати моторне масло:


1. Найважливішим критерієм є допуски виробника автомобіля. Ви можете знайти їх в сервісній книзі, яка поставляється з автомобілем.

2. Перевірте необхідну ліцензію моторного масла для міжнародних категорій API, ACEA та ILSAC.

3. Виберіть бажану в'язкість моторного масла SAE. Вона повинна бути в діапазоні, рекомендованому автовиробником, а в'язкість повинна бути придатною для використання.

4. Виберіть тип масла: синтетичне, напівсинтетичне або мінеральне.

5. А купуйте обране масло у магазині Час Пік. Якщо вам це не вдасться, наші менеджери підберуть для вас правильне масло.


Синтетичні мають кращі характеристики, але коштують дорожче, ніж інші. Мінерал є найбільш бюджетним варіантом, але таке масло вимагає більш частої заміни.Компромісним варіантом є напівсинтетичні масла. Вони дешевше синтетичних, але при цьому значно перевершують мінеральні за експлуатаційними параметрами. Ці кроки допоможуть підібрати масло для всіх типів двигунів. При цьому не потрібно мати на увазі, що означає кожне маркування API, ACEA, ILSAC — досить з'ясувати, який клас рекомендований для вашого автомобіля.







Made on
Tilda