Час Пік - автокомплекс, експерт по заміні масел. Магазин та СТО у м. Черкаси, вул. А. Корольова, 23. Тел: +38 (068) 070 97 56
chaspikche.com.ua

Технічне обслуговування двигуна автомобіля: що і коли робити

Технічне обслуговування двигуна автомобіля: що і коли робити


Питання, що розглядаються в матеріалі:
·       Які види обслуговування двигуна автомобіля можна виділити
·       Коли потрібно виконувати перше технічне обслуговування двигуна автомобіля
·       Коли і як мити двигун автомобіля правильно
·       Які несправності можна виявити при обслуговуванні без зняття двигуна автомобіля
Двигун по праву називають серцем машини, яка вимагає не менш ретельного догляду і уваги, ніж людська. Щоб його експлуатація була безперебійною і надійною, крім щоденного огляду перед поїздкою, необхідно регулярно проводити технічне обслуговування двигуна автомобіля. Цьому процесу присвячена наша стаття.

Технічне обслуговування двигуна автомобіля відразу після покупки


Перші 3-5 тисяч кілометрів пробігу нового автомобіля - найважливіший період, протягом якого власник повинен діяти грамотно, щоб забезпечити тривалий період безаварійного обслуговування автомобіля. Деталі всіх вузлів і агрегатів все одно натираються один до одного, тому не варто повністю навантажувати машину і віддавати максимальну швидкість двигуну. Повний прогрів двигуна перед початком руху дозволяє забезпечити стабільну роботу льоду на холостих обертах без «всмоктування».
Перша поїздка на автомобілі вимагає ряду обов'язкових маніпуляцій. Серед них: протяжка різьбових з'єднань, вимірювання тиску повітря в шинах манометром, перевірка наявності і рівня технічних рідин і масел в двигуні, коробці передач, осях і баку гідропідсилювача керма (якщо такі є) або в рульовій колонці, антифриз - в баку радіатора, гальмівна рідина - в баку основного гальмівного циліндра і гідравліка зчеплення (якщо така є), паливо - в баку. За допомогою навантажувальної вилки потрібно перевірити заряд акумулятора, рівень і щільність електроліту і обов'язково зафіксувати батарею спеціальним утримуючим пристроєм в потрібному місці, затягнути клеми відповідно до їх полярності. Необхідно протестувати роботу систем очищення лобового скла і шайб (чи є рідина в баках, чи працюють обприскувачі).
Перед першим запуском двигуна потрібно закачати в карбюратор паливо з бензонасосом. Після запуску двигуна водієві слід ретельно перевірити, чи немає витоку масла, палива, тозолю або антифризу. Нехай двигун простоює, потім натискаємо на акселератор, плавно додаючи обороти, і прислухайтеся. Якщо сторонніх підозрілих шумів немає, можна приступати до руху.

Технічне обслуговування двигуна автомобіля в основний період експлуатації

В цілому технічне обслуговування двигуна автомобіля включає в себе:
·       очищення двигунів внутрішнього згоряння і навісного обладнання від забруднень, видалення смолистих відкладень масел, нагару;
·       перевірка і затягування різьбових з'єднань;
·       заміна масла та тозолю/антифризу, фільтрів у паливно-масляних та повітряних системах;
·       коригування при необхідності.
Особлива увага під час першого технічного обслуговування (ТО-1) автомобіля приділяється затягуванню болтів і гайок в системах кріплення випускного колектора, глушника і опор двигуна. Під час другого технічного обслуговування (ТО-2) перевіряють і протяжають (при необхідності) кріплять головки циліндрів, регулюють теплові зазори клапанів в газорозподільній системі, перевіряють і регулюють натяг ременя генератора, ГРМ і т.д.

В основний період експлуатації автомобіля проводиться технічне обслуговування різних типів:
·       ЕО — щоденне технічне обслуговування;
·       ТО-1 — перше технічне обслуговування;
·       ТО-2 — друге технічне обслуговування;
·       СО — сезонне технічне обслуговування.

1. Щоденне обслуговування двигуна.

Даний вид технічного обслуговування включає в себе наступні дії:
·       Візуальний огляд двигуна.
·       Перевіряючи рівень масла і теплоносія, при необхідності заправляючи їх.
·       Оцінка мотора (за приладами на панелі і на слух).

2. Перше технічне обслуговування.

Даний вид технічного обслуговування включає в себе наступні дії:
·       Перевірка надійності фіксації вузлів двигуна на рамі і кузові.
·       Перевірка надійності фіксації обладнання безпосередньо на двигуні (генератор, бензонасос, глушник).
·       Перевірка надійності передніх опорних кріплень.
·       Перевірка піддону картера на герметичність, при необхідності затягуючи болти.
·       Коригування.
·       Проведення операцій за картою змащення.

3. Друге технічне обслуговування.

Друге технічне обслуговування включає в себе наступні етапи:
·       Виконання всіх пунктів першого обслуговування.
·       Перевірка і затягування (при необхідності) гайок кріплення ГБЦ.
·       Регулювання теплових зазорів клапанів і, при наявності, пушродів і коромислів.
·       Перевірка компресії в циліндрах.
·       При необхідності видалення нагару.
Операції першого обслуговування не вимагають розбирання двигуна, тоді як при другому обслуговуванні необхідно зняти кришки клапанів з головок циліндрів для діагностики і регулювання зазорів в системі ГРМ.
Кожен автовиробник розробляє рекомендації щодо профілактики несправностей і ремонту двигуна. Так, крутний момент затягування головки бензинових моторів нижче, ніж у дизельних двигунів. При цьому необхідно оцінити кріплення алюмінієвої головки блоку циліндрів на холодному двигуні, а чавунної - на нагрітій.
При негативних температурах затягування головок циліндрів заборонено. Мотор необхідно прогріти і тільки потім приступати до затягування кріплень. Затягувати болти слід рівномірно, в два прийоми, за схемою, рекомендованої виробником, яка враховує конструктивні особливості двигуна. Для протяжки використовується спеціальний динамометричний ключ. Даний вид робіт проводиться одночасно із затягуванням болтів кріплення вихлопної системи. Процедуру слід завершити перевіркою зазорів в клапанах і при необхідності регулюванням їх, специфіка яких обумовлена конструкцією двигуна.
У період роботи автомобіля часто змінюється допустимий зазор між клапанами і штовхачами, в результаті погіршується заповнення камери згоряння балонів паливною сумішшю і утруднено відведення вихлопних газів. Все це призводить до підвищеної витрати палива і зниження потужності двигуна.


Made on
Tilda